NOVA TURISTIČKA SIGNALIZACIJA BAROKNE JEZGRE GRADA VUKOVARA

Ako vam se sviđa ova objava, podijelite ju sa svojim prijateljima
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Krenete li od Franjevačkog samostana i crkve sv. Filipa i Jakova pored vukovarske gimnazije i spustite se na šetnicu uz prekrasan Dunav, otkrit ćete barokno središte Vukovara, zaštićenu povijesnu cjelinu. Proći ćete pored zgrada diližansne pošte i Magistrata te nekadašnjeg Grand hotela, najpoznatijeg djela monumentalne historicističke arhitekture s kraja 19. stoljeća, kojeg nazivaju i Radnički dom. Malo dalje je zgrada Hrvatskog doma Vukovar i jedinstveni Dvorac Eltz u kojem je smješten Gradski muzej, a preko puta Palača Srijem iz 18. stoljeća, današnje sjedište  Vukovarsko-srijemske županije.

Barokna jezgra je prepoznatljiva vizura centra Vukovara, a kako bi posjetitelji dobili što bolju informaciju, TZ Vukovara pokrenula je projekt označavanja kulturno-povijesno važnih građevina i lokacija. Budući je destinacija Vukovar-Vučedol-Ilok, nacionalni EDEN pobjednik (Europska destinacija izvrsnosti) za 2016./2017.g. na temu kulturnog turizma, ovaj je projekt tim više dobio na značaju i važnosti.

U suradnji s Gradskim muzejom Vukovar, Gradom Vukovar i Konzervatorskim odjelom Ministarstva kulture, TZ Vukovara postavila je novu turističku signalizaciju barokne jezgre grada Vukovara.

Vizualni identitet proizašao je iz karakterističnih oblika koji dominiraju u baroknoj jezgri: lukovi atrija, štukature na pročeljima zgrada te žuta boja korištena u završnoj obradi fasada. Taj žuti highlight predeterminirao je boju korištenu u vizualnom identitetu. Iz slovne oznake B, koja je ekstraktirani inicijal Baroka, izvučeni su grafički elementi lukova i štukatura. Lukovi su postali dio logotipa, a štukatura, odnosno trodimenzionalna derivacija njenog presjeka, postala je osnovni konstrukcijski element ploča koje se koriste za signalizaciju putem destinacijskih, informacijskih i orijentacijskih ploča.

Ploče i vizualni identitet barokne jezgre dizajnerski su rad kreativnog studija Kazinoti&Komenda iz Splita, a izrađeno je 39 destinacijskih ploča koje su pričvršćene na fasade ili su samostojeće ukoliko to nije bilo moguće, 3 orijentacijske ploče te 3 totema s mapom grada i popisom svih destinacijskih ploča.

Cilj postavljanja signalizacije je stvaranje novog vizualnog identiteta barokne jezgre i njezina prezentacija i interpretacija, podizanje kvalitete informiranja posjetitelja i unaprjeđenje kvalitete njihova boravka te podizanje kvalitete cjelokupne turističke ponude.

Foto: Marko Balaži

Hrvatska turistička zajednica
Ministarstvo turizma RH
Grad Vukovar
VURA
Hrvatska gospodarska komora
Turistička zajednica Vukovarsko-srijemske županije
EDEN
e-visitor