Vukovar za suvremenog putnika

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Bećarac, tamburaši i folklor? Nije da ih nema, ali Vukovar je grad bogate urbane scene i industrijskog naslijeđa, luka na Dunavu i street art galerija na otvorenom.

Ono što je barokno središte Vukovara za ljubitelje kulturnog turizma, to su vukovarski murali i 3D street art za urbane putnike. Jedno ne isključuje drugo, naprotiv – savršeno se nadopunjuje i kreira najljepšu priču o gradu na Dunavu i Vuki.

Ako niste znali Vukovar je slavonsko središte urbane kulture, velika galerija na otvorenom, omiljeno platno poznatim svjetskim street art umjetnicima koji se svake godine okupe na VukovArtu, festivalu.

Nakon šetnje vukovarskim ulicama, predahnite u jednom od modernih kafića. Vukovarci su poznati kavopije, a uživanje u ovom toplom napitku, i to uvijek u društvu, nije samo omiljeni ritual, nego stil života. Volite li pivo, ovo je idealna prigoda da kušate Vukovarsko koje ima status crafta, iako to zapravo nije.  Ako baš inzistirate, tu je Walkow, nefiltrirano i nepasterizirano pivo, bez aditiva i umjetnih bojila, karakterističnog „blonde“ stila, poznatijeg i kao „golden ale“, sjajan eksperiment jedne male vukovarske craft pivovare.

Vukovar ima i Zorana Šimunovića, jednog od najboljih mladih slikara. Doduše Zoran je iz Nuštra, ali kako je kustos u Gradskom muzeju, Vukovarci ga smatraju „svojim“. Poznati američki art magazin Regard nazvao ga je ambasadorom hrvatske kulture u svijetu. Ovaj pasionirani biker i zaljubljenik u tetovaže, na platno prenosi sve što vidi, a imate li sreće da vas dočeka u dvorcu Eltz – u kojem je smješten muzej –  uživat ćete u svakoj minuti i posjet Vukovaru pamtiti dugo.

Vukovarac je i General Woo, jedan od najpoznatijih izvođača hrvatske hip-hop scene, a u ovom gradu nastaje i glazba za trailere svjetskih blockbustera poput Pirata s Kariba, Game of Thronesa, Spider-Mana, koju potpisuje mladi Goran Dragaš.

Urbani putnici traže i urbane suvenire. Želite li nešto što će vas dugo podsjećati na Vukovar sljedeći reci su za vas.

Nakon što ih je najutjecajniji svjetski modni časopis Vogue 2015. objavio na naslovnici blagdanskog izdanja, pink Startasice s uzorkom jednoroga postale su „must have“ sezone. Gotovo da nema trendseterice koja svake godine ne kupi barem jedan par ovih krpenih  tenisica iz vukovarske tvornice Borovo, inače simbola mladih generacija kraja sedamdesetih i osamdesetih. Raznih uzoraka i boja, pašu u svim kombinacijama, pa su i u novom mileniju postale modni hit.

Pravu renesansu doživio je i nekadašnji statusni simbol žene radnice, popularne Borosane, dizajnirane u Borovu daleke 1968.  Zbog udobnosti bila je to omiljena obuća konobarica, čistačica, prodavačica…,  a danas najpoželjnija hrvatska sandala u raznim bojama i s uzorkom kakvim poželite.

Startasice i Borosane možete kombinirati i s „otkačenim“ majicama La Donna – Origin from Vukovar, inspiriranim vukovarskim ženama. Ovim modnim detaljima teško je odoljeti.

Iz Vukovara s ljubavlju!

Hrvatska turistička zajednica
Ministarstvo turizma RH
Grad Vukovar
VURA
Hrvatska gospodarska komora
Turistička zajednica Vukovarsko-srijemske županije
EDEN
e-visitor